.

PS!

Küsige mult kommentaaridest ükskõik mida ja ma vastan hiljem. Võib esitada ka lambiseid küsimusi. :)
või küsige mu askist näiteks: http://ask.fm/Eestitydosaksas

Enimküsitud ja oodatud küsimus: Kuidas ma sain vahetusaasta osalustasu kokku?

3. november 2014

Olen saanud aski mõned küsimused, mille sisu on üks ja sama. Inimesed tahavad teada, KUIDAS ma sain selle üüratu suure summa kokku? Ma mõistan nende ületamatut uudishimu, kuna ka mina olin üks neist.
 
Kuid nüüd, kuis olen ise sellega hakkama saanud, mõistan, et eks igalühel on mõned nipid, mis on parem jätta saladuseks. Need on nagu vanaema pannkoogid, ainult vanaema ise teab, mis ta nendesse sisse pani, et need nii kohutavalt head maitsevad. Kuid ma ka tean omast peast, kuivõrd raske on seda summat kokku kraapida. Eriti siis, kui saabki loota ainult toetajatele... Kuid ma ei tahaks seda siin avalikult arutada.
 
Seega need noored, kes plaanivad minna vahetusõpilasteks ning ainuke, mis neid takistab, on raha, siis PALUN, lisa mind Facebooki ja KIRJUTA mulle isiklikult! Ning jah, seda ma mõtlen sõna otseses mõttes. Kirjuta mulle: Tere Õnne! Ma vajan su abi! ja kui ma tean, et oled tulevane vahetusõpilane, siis oled sa automaatselt juba osa minust, kuna VÕP-id hoiavad kokku. Ma ei saa lubada sulle, et ma aitan sul kokku saada kogu selle summa kiirelt. Peab arvestama, et ma siiski ise vahetusaastal ja ma saan sind aidata ainult soovituste ja korrigeerimistega. Ma ei saa sulle laduda lauale raha, mida mul endalgi pole. :) Kuid ma tean, kui raske selle kogumine on ja ma oskan sulle mingilgi määral toeks olla ja kui ma ei oska, siis ma oskan küsida kelleltki, kes oskab.Niiet PALUN, kirjuta mulle! PS! See ei pea ainult rahaga seotud olema, see võib-olla ükskõik, milline mure või küsimus, mis painab sind seoses vahetusaastaga.
 
Kuid neile, kes siiski ei suuda, julge, taha, viitsi mulle kirjutada, annan ma ühe soovituse. Kui sul on ema ja isa, kes mõlemad töötavad ning kes annavad sulle igakuiset taskuraha ka, siis sa pead mõtlema mingi tõsiselt hea põhjuse, miks nende abist jääks väheseks, kuid sa pead kindlasti selle välja tooma, sest sponsorid selgitavad välja su perekonna olukorra ja sa pead kohe maha matma küsimuse: Aga sinu vanemad? Miks nemad ei aita?
Ja sa pead selle kohapealt ausaks jääma! Ära valeta end vaeseks, kui sa seda pole. Ka noortel, kel mõlemad vanemad töötavad, on õigus saada toetust, kui nende soov on põhjendatud. Niiet süvenege sellesse põhjendusse sügavalt.
 
Kergem on neil, kelle perekonna rahaseis on kehva võitu. Veider eks? Ma ise olen üks neist ja ma julgen seda väita, kuna meiesugustel on see põhjus juba tagataskust võtta. Kuid kunst on selle serveerimises.
Sa ei saa lihtsalt lampi minna ja öelda: Tere! Ma olen vaene, toetage mind!
 
Nüüd tuleb teine etapp, mille üle korralikult mõelda - Kui eriline sa oled? Nüüd tuleb see koht, kus pead võistlema nagu iluduskonkursil. Kes on ilusam, paistab rohkem silma ja saab raha. Kurb, kuid nii see paraku juhtub olema.
Mina kahjuks mingeid erilisi talente ei oma. Ma oskan igast valdkonnast natuke midagi. Muidugi, mis puutub militaarsesse valdkonda, siis seal olen ma üpriski osav, aga ega neid sponsoreid väga ei huvita see, kui pikka maad ma läbida suudan või et oskan teha sõlmi, mida paljud ei oska. Seega ma ütlesingi ausalt, et sorri, aga mul ei ole teile midagi erilist ette laduda. Ma olen nelja-viieline ehk tavaline õpilane. Ma tegeln mingil määral spordiga, kuid ma pole eesti meister suusatamises, ujumises vms. Ma pole kunstnik, kelle pildid ripuvad kuskil tuntud ateljees. Ma pole nii hea lauluhäälega, et mind oleks olnud kuulda Eesti otsib superstaar-is. Ma panustan ühiskonda läbi liitude ja muude üritustega, kuid harvjuhus, kui minu nime kuskilt lugeda saab. seega tõesti, sorri, aga ma pole nii vinge nagu paljud teised. Kuid ma tean, et olen küünal, mis ootab süütamist ja kunagi pole veel liiga hilja. Ma tean, et vb mitte praegu, aga mõne aasta pärast saab ka minu nime lugeda. Mõne aasta pärast olen ka mina teiemõistes ' eriline '.
 
 Ma olin aus ning usun jätkuvalt sellesse, millega panin ka neid uskuma minusse. Ma olin aus, ma andsin neile mõista, et mul on tõepoolest seda raha vaja ning siinkohal tahaksin ma tsitseerida oma helde sponsori sõnu:
,,Mulle tuleb palju sooviavaldusi toetamaks erinevaid projekte ja inimesi, kuid neid lugedes jääb mulje, et enamusel ei juhtu väga midagi, kui toetust ei saa. Küsitakse mugavusest, kavalusest ja võib-olla isegi laiskusest.'' See oli üks lõik sellest, mida ta kirjutas. See pani mu enda südame kiiremini lööma. See lennutas mulle jälle selle suure iha tõestada talle. Tõestada, et jahh, tal on õigus. Tõestada, et ma olen seda väärt!!!
Minu arvates ta jutt on väga tõsi, seetõttu soovisin seda ka teiega jagada. Te PEATE panema toetajad uskuma, et teil on reaalselt seda raha vaja ja nii see peab ka olema, sest neil on mingi ainulaadne kogemus mõista, mis on tõsi ja mis on vale. Kui te teate, et teil on plan B alati varuks, siis kurvastan teid sellega, et sponsorid mõistavad plan B olemasolu. Kuna kui mul raha oli koos ja soovisin rohkem, kuna raha on vaja ka vahetusaastal olles, siis ega ma ei saanudki enam, kuna ma arvan, et kuidagi nad mõistsid, et ma pole enam nii meeleheitel selle järele.
 
Mõned faktid, millest räägitakse teile ka YFU-s, et Teil peaks kindlasti olema Taotlus ja mina nimetaks seda ,,Raamatu kaaneks'' Ning tahetakse väita küll, et ei tohi raamatut tema kaane järgi hinnata, kuid tahes tahtmata seda tehakse, eriti sponsorid, kellel on endalgi kiire. Seega see Taotlus peab olema piisavalt hea, et neil tekiks tahtmine sinna süveneda ja vaadata järgmisi vajalikke asju:
*Elulugu ( öeldi, et parem oleks lühike, kuid tabav, kuid andke andeks, aga ma pole lühikesejutu inimene:D Kuid suutsin paari inimesega oma jutu ühe lehekülje pikkuseks teha, aga ma millegipärast kahtlen, et mu fondi suurus väga suur seal oli:D)
*Motivatsioonikiri (Sa pead neile sisse süstima seda motivatsiooni, mis oli sinus, kui alustasid vahetusõpilase süsteemiga jamama. Ja KINDLASTI proovi varuda vähemalt lõik selle jaoks, et tuua välja kõik positiivne, mis tekib, kui nad sind aitavad. Mul oli sellega alguses vähe raskusi. Kirjutasin hea motivatsiooni kirja ja värki, aga kui emale ette lugesin, siis ta küsis: Ja kus on see koht, mis toob välja põhjused, miks nad sind toetama peaksid...?  Mul vajus nägu kohe ära, kuna enda arust seda ma talle ette ju lugesingi, kuid siis ta lampi tõi paar punkti ja siis ma mõistsingi, et mu jutt pidi olema aiast, aga ma kirjutasin aiaaugust. Seega sõnastasin ta pakutud põhjendused ümber ja lisasin mõned juurde ja voilaa, oligi piisavalt hea motivatsioonikiri.
*Soovituskiri (soovitatavalt kaks, kuid mitte kolm, vähemalt mitte kolm korraga sponsorile) Ma lasin teha ühe. Oleksin leidnud veel inimesi, kes oleks mulle teinud, aga ma ei näinud sellel väga mõtet ja rahuldusin täielikult sellest ühest.
 
Minul endal lõi sponsorid rajalt maha just Elulugu. Kõik leidsid, et see on nii hingemattev jms. Kuigi endaarvates ei näinud ma seal midagi erilist. Ma rääkisin nii nagu mu elu oligi ja nagu midagi hingematvat ma sealt ei leidnud. Ma ise olin vaimustuses oma motivatsioonikirjast, aga nagu näete, sponsoreid liigutas just see, mida ma ei oodanud.
 
Kuid viga, mida ma alguses tegin, kui saatsin meile, oli see, et ma panin taotluse nähtavalt kirja ja Eluloo, motiv. ja soovituskirja panin manusesse, no ja nüüd kui aus olla, ega ma ise ka poleks viitsinud eraldi alla laadida midagi. Seda ei teinud ka enamus firmasid tõenäoliselt. :))
Siinkohal tuligi mängu mu armas sõber Rudolf. Ta aitas mul jamada nii, et ma suutsin nad kõik kirja sisse toppida, kasutades drive-i. See oli väike osa sellest, kuidas ta mind aitas. See oli algus. Kuid see oli juba suur samm. Kui enne seda tulid magedad EI-d, siis pärast seda hakkasid tulema juba põhjendatud EI-d. Progress seegi.
 
See on kõik, kuidas ma siin aidata saan, kuid kui mulle isiklikult kirjutad, suudan sind valgustada ka muude nippidega ehk. :))
 
Kirjuta mulle!
 
Päikest!
Õ.

Paar head mõtet ka, mida võiks alati meeles hoida:

“If you have a dream, don’t just sit there. Gather courage to believe that you can succeed and leave no stone unturned to make it a reality.” 
― Roopleen

“Courage doesn't always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering 'I will try again tomorrow” 

“The world’s greatest achievers have been those who have always stayed focussed on their goals and have been consistent in their efforts.” 
― RoopleenWords to inspire the winner in YOU


0 kommentaari:

Postita kommentaar

Kurda...:)







Design e código feitos por Julie Duarte. A cópia total ou parcial são proibidas, assim como retirar os créditos.
Gostou desse layout? Então visite o blog Julie de batom e escolha o seu!